Správa Vašich údajů

V části "Moje údaje" můžete vyplnit předdefinované údaje o své osobě. Aktuálně se jedná o komunikační kanály, kterými jsou telefonní číslo a e-mailová adresa.

Údaje označené jako "předávané ostatním portálům" jsou předávány kvalifikovaným poskytovatelům služeb, pokud v rámci ověření tyto údaje sami požadují, a pokud jejich vydání sami odsouhlasíte. Bez vašeho souhlasu nikdy údaje nikomu neposkytneme. Jedná se o ty údaje, k jejichž výdeji udělujete jednorázový či trvalý souhlas při přihlášení. Jejich odsouhlasení přitom může být jednorázové, či trvalé, viz Správa Souhlasů s poskytováním Vašich údajů.

Údaje označené jako "notifikační" slouží pro zasílání ověřovacího kódu pro odemknutí zamknutého prostředku a mohou na ně být zasílány informativní upozornění od státu směrem k občanovi. E-mailová adresa pro notifikace může být navíc využita Digitální a informační agenturou pro zasílání průzkumů, pokud využití k tomuto účelu odsouhlasíte.

Sekce Vaše údaje na Portálu národního bodu

Po kliknutí na „Přidat“ prohledá Identita občana údaje již uložené v sekci Moje údaje, v NIA ID (pokud máte tento prostředek zřízen) a v registru obyvatel. Následně vám nabídne k výběru všechny dohledané hodnoty. Pod ikonou „i“ se můžete dočíst, z jakého zdroje či zdrojů daná hodnota pochází. Pokud zvolíte některou z nabízených hodnot, není již nutné údaj ověřovat a po kliknutí na „Uložit“ dojde k jeho uložení.

Pokud volíte údaj, který pochází z registru obyvatel, bude u tohoto údaje uvedena možnost automatického přebírání hodnoty z registru obyvatel. Tzn., že pokud si v budoucnu změníte prostřednictvím Portálu občana tento údaj v registru obyvatel, bude vám automaticky během krátké doby aktualizován i v Identitě občana. Ve výchozím stavu je tato možnost vždy zapnutá, nicméně máte možnost ji vypnout a budoucí automatické aktualizace tak nevyužít.

Sekce Vaše údaje na Portálu národního bodu

Pokud vkládáte novou hodnotu údaje, musí být před uložením nejprve ověřena. V případě telefonního čísla se jedná o ověřovací kód zaslaný prostřednictvím SMS zprávy, v případě e-mailové adresy je zaslán ověřovací kód e-mailem.

Sekce Vaše údaje na Portálu národního bodu

Po úspěšném zadání ověřovacího kódu bude nová hodnota úspěšně uložena. Pokud vám ověřovací kód nedorazí, můžete si nechat zaslat kód nový. V případě zjištění chyby v uvedené hodnotě kontaktu je možné zvolit „Zadat jiné telefonní číslo/e-mailovou adresu“.

Sekce Vaše údaje na Portálu národního bodu

Při editaci údaje, stejně jako při vkládání nového údaje, máte možnost vybírat z již evidovaných údajů nebo vepsat novou hodnotu. V rámci editace se můžete rozhodnout pouze zapnout automatické přebírání údaje z registru obyvatel, případně automatické přebírání vypnout. V případě zapnutí dojde k porovnání aktuálně vyplněného údaje vůči údaji v registru obyvatel, a pokud údaje nebudou shodné, budete upozorněni na nutnost použití aktuální hodnoty z registru obyvatel.

Sekce Vaše údaje na Portálu národního bodu

Vyplněné hodnoty můžete samozřejmě i odstranit. To však není možné v případě, pokud máte uzamknutý některý z prostředků a pokoušíte se smazat notifikační údaje. Právě notifikační údaje jsou nutné pro odemknutí prostředku, a tak musí být alespoň jeden z nich po celou dobu uzamknutí vyplněn. Doporučujeme však mít vyplněny oba notifikační údaje.

Sekce Vaše údaje na Portálu národního bodu