Autorizace digitálního úkonu
Pokud potřebujete učinit digitální podání dokumentu kvalifikovanému poskytovateli, může Vás poskytovatel on-line služby vyzvat k jeho autorizaci. Autorizací podání je míněno ověření, kým bylo digitální podání učiněno.
Autorizace digitálního podání
Autorizaci digitálního podání je možné provést dvěma způsoby a záleží na poskytovateli služby, který způsob si vyžádá:
-
Zaslání ověřovacího kódu prostřednictvím SMS zprávy na telefonní číslo registrované u Vašeho profilu v Národním bodu, případně prostřednictvím notifikace v aplikaci Vašeho Mobilního klíče eGovernmentu (pokud tento prostředek máte připojený). Ověřovací kód, který obdržíte prostřednictvím SMS zprávy nebo notifikace v aplikaci Mobilního klíče eGovernmentu, zadáte do příslušné kolonky na portálu kvalifikovaného poskytovatele.
-
Ověřením Vaší totožnosti přihlášením prostřednictvím Vašeho identifikačního prostředku přes Identitu občana, kam budete přesměrováni po učinění digitálního podání na portálu poskytovatele on-line služby.
Ověření autorizace digitálního podání
Na portálu Identita občana je možné ověřit, zda autorizace podání proběhla v pořádku.
Pro ověření, jestli bylo podání autorizováno, je potřeba na portálu Identita občana nahrát soubor s výsledkem žádosti, který Vám byl předán kvalifikovaným poskytovatelem. Nahraný soubor poté odešlete k ověření stisknutím tlačítka „Ověřit“.
Portál zkontroluje nahraný soubor oproti své evidenci autorizovaných podání a zobrazí výsledek. Pokud bylo podání úspěšně autorizováno, zobrazí se toto potvrzení:
Pokud bude zjištěno, že toto digitální podání nebylo autorizováno, zobrazí se následující informační sdělení: