V rámci detailu daného prostředku je možné provést jeho zamknutí (pokud již není uzamknut). Uzamčením se rozumí dočasné znemožnění přihlašování daným prostředkem pomocí Identity občana. Po nastavenou dobu se tak prostřednictvím Identity občana nepřihlásíte k žádnému portálu.
Možnost uzamknout prostředek je podmíněna vyplněním a ověřením alespoň jednoho notifikačního údaje v sekci Moje údaje. Na notifikační telefonní číslo nebo notifikační e mailovou adresu je zasílán ověřovací kód pro odemknutí prostředku nebo změnu doby uzamknutí prostředku, a proto musí být alespoň jeden z těchto kontaktů po celou dobu uzamknutí prostředku vyplněn.
Při uzamykání prostředku je nutné zvolit dobu, na kterou si přejete prostředek uzamknout. Zvolit můžete uzamknutí na dobu určitou a následně vybrat z kalendáře datum, do kdy bude prostředek uzamknut nebo zvolit maximální možnou dobu a prostředek uzamknout na dalších 100 let. Uzamknutí prostředku začíná platit ihned po vašem finálním odsouhlasení. Přestože uzamykáte prostředek na určitou dobu, je kdykoliv možné dobu uzamknutí změnit nebo uzamknutí prostředku zrušit.
Kliknutím na „Okamžitě uzamknout“ dojde k uzamknutí daného prostředku. Pokud uzamykáte prostředek, kterým jste právě přihlášeni, budete po uzamknutí z Portálu Identity občana odhlášeni.
Pokud není důvod k odhlášení (zamykáte jiný prostředek, než kterým jste přihlášeni), bude vám zobrazen detail uzamknutého prostředku s informací o úspěšném zamknutí prostředku. Potvrzení o úspěšném uzamknutí prostředku vám vždy zašleme i na vaše notifikační kontaktní údaje. Pro zamknutí většího počtu prostředků je možné využít hromadné zamknutí přihlašování.